Informacje20 maja, 14:16,

Wycieczka na wielokulturowe Podlasie

Pierwszy raz uczniowie Szkoły Podstawowej w Pacynie, uczniowie pojechali na wycieczkę na Podlasie. W trakcie trzydniowego pobytu odwiedzili miejsca związane z różnorodnością religijną i kulturową regionu.

Udostępnij
Odskocznią od historii był rejs po Narwi i zabawy w parku linowym

"Pierwszego dnia zwiedzali Białystok. Zobaczyliśmy Pałac Branickich i otaczające go ogrody francuskie. Podziwialiśmy piękne wnętrza katedry św. Mikołaja Cudotwórcy – najważniejszej cerkwi Białegostoku. Pani przewodnik opowiedziała o najważniejszych zasadach prawosławia. Na koniec chwila odpoczynku na Rynku Kościuszki. Drugiego dnia uczyliśmy się pisać ikony w Muzeum w Supraślu. Poznaliśmy historię tego urokliwego miasteczka. Spacerując po nim na każdym kroku natykaliśmy się na perełki architektury drewnianej. Odnaleźliśmy miejsca znane z filmów: „U pana Boga za…” i „Blondynka”.

Następnie przejechaliśmy do Kruszynian – poznaliśmy historię polskich Tatarów. Dużo ciekawych informacji o islamie i najstarszym w Polsce muzułmańskim drewnianym meczecie z XVIII w. oraz mizarze przekazał nam opiekun świątyni. Wracając do Krzyżewa, miejsca noclegowego, cudowny spacer po ogrodzie leśnym Puszczy Knyszyńskiej w Poczopku. Ostatni dzień naszej wyprawy to Tykocin. Historii miasteczka wysłuchaliśmy przy odbudowywanym tykocińskim zamku. Zrobiliśmy pamiątkową fotografię przy pomniku hetmana Stefana Czarnieckiego – drugim najstarszym po kolumnie Zygmunta pomniku świeckim w Polsce.

Przeczytaj też: Minął tydzień: Kayah na Jarmarku, ojciec burmistrza przeprasza za hejtujący komentarz oraz wypadki

Historię Żydów poznaliśmy w synagodze, która przetrwała II wojnę światową. Jest jedną z najlepiej zachowanych w Europie siedemnastowiecznych synagog. Odskocznią od historii był rejs po Narwi i zabawy w parku linowym. Chwila relaksu przed podróżą to odpoczynek na cudownym, zabytkowym rynku. Podlasie zachwyciło nas" - czytamy w relacji Marioli Studzińskiej.

autor/źródło: SP Pacyna
Tematy:Podlasie

Napisz komentarz

Informacje20 maja, 13:34,

Dzisiaj działania SMOG

Od wczesnych godzin rannych na drogach powiatu gostynińskiego policjanci prowadzą działania pod kryptonimem SMOG.

Udostępnij 7

Gostynińscy policjanci ponownie przyjrzą się stanowi technicznemu pojazdów poruszających się po naszych drogach. Akcja ma na celu eliminowanie z ruchu aut, których nieprawidłowe działanie silnika lub uszkodzenie układu wydechowego może wpływać na zwiększoną emisję spalin.

Przypominamy:

Przeczytaj też: Na ul. Bema stan jakości powietrza przekroczył wszelkie normy

Art. 66. ust. 1, pkt 3) Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 128 z późn. zm.) stanowi, że pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych.

Art. 132. ust. 1. pkt 1) c) Ustawy – Prawo o ruchu drogowym określa, że policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd narusza wymagania ochrony środowiska.