2000 odsłonInformacje8 stycznia 2024, 16:36,

Konieczna weryfikacja taksówkarzy

Konieczna weryfikacja taksówkarzy
Źródło foto: archiwum redakcji



Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych ustaw, od dnia 17 września 2023 r. zmianie uległy m.in. przepisy w sprawie podjęcia i wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób: samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz taksówką.



W wyniku zmian w ustawie, na przedsiębiorców posiadających licencję na przewóz osób taksówką został nałożony obowiązek przedstawienia organowi, który wydał licencję, poniższych dokumentów:

  • wniosek z prośbą o weryfikację kierowców i licencji wydanych przed 17 września 2023 r.;
  • zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego: zaświadczenie to jest ważne tylko miesiąc od daty jego uzyskania,
  • (obowiązuje ono zarówno przedsiębiorcę osobiście wykonującego przewóz, zatrudnionych przez niego kierowców, jak również osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz),
  • kserokopia badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (dotyczy przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewóz, zatrudnionych przez niego kierowców, jak również osób niezatrudnionych przez przedsiębiorcę, lecz wykonujących osobiście przewóz na jego rzecz),
  • kserokopia badań psychologicznych stwierdzających brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (dotyczy przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewóz, zatrudnionych przez niego kierowców, jak również osób niezatrudnionych przez przedsiębiorcę, lecz wykonujących osobiście przewóz na jego rzecz),
  • kopia prawa jazdy, a w przypadku dokumentu wydanego za granicą, tłumaczenie na język polski sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej.

Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć do 31 marca 2024 r. w Wydziale Promocji Miasta i Ochrony Zdrowia, ul. Rynek 26, pok. 305.

W przypadku niedopełnienia tego obowiązku lub niespełnienia warunków wskazanych powyżej, licencje wydane przed dniem 17 września 2023 r. zachowają ważność jedynie do 30 czerwca 2024 r.

autor/źródło: UM Gostynin
Tematy:taxi

Podobało Ci się? Udostępnij!

Napisz komentarz

Komentarze

Kasia, 9 stycznia 2024
A ja z białego samochodu i usług jego kierowcy jestem zawsze bardzo zadowolona. "Jarku" a może to w twoim zachowaniu i rozumowaniu tkwi problem?
Jarek, 8 stycznia 2024
Ja wiem jedno nie wsiądę już do białego samochodu łysy pan .złodziej
Ewa, 8 stycznia 2024
Postój powinien być gdziejndziej konfidenty same biorą jle chcą
Dodaj ogłoszenie